Site icon Halley Dergisi

COWBOY BEBOP – H. İlker DUMAN

Geleceğin nasıl olduğunu merak edip düşündüğünüz oldu mu hiç? Benim çok oldu ama hiçbir şekilde net olmadı. Daha doğrusu netleştirmek istemedim aklımdaki geleceği. Ta ki bir Netflix yapımına kadar.

Cowboy Bebop, maalesef ki holigan ya da partizan diye tabir edeceğim hayran kitlesi yüzünden Netflix’te tek sezonluk bir yapım olarak kaldı. Bu durum beni üzdü aklımdaki gelecek modeline son derece yakın olan bir yapım olduğundan hayran kurbanı olmasına çok üzüldüm.
Yapım macera olarak görülse de bilimkurgu unsurlarına oldukça yakındı. Tabii ki bir Star Trek de değil ama yarattığı insanlık modeli Star Trek’in ütopik evrenine göre daha mantıklıydı. 1999 yapımı aynı adlı animeden uyarlanan yapım, bana yer yer Star Wars evrenindeki Han Solo ve Chewbacca’nın iliskisini ve atışmalarını anımsattı. Tabii ki Spike Spiege ve Jat Black’ın zeka seviyesi Han ve Chew’e göre oldukça yüksek.
90’lardan ziyade 40, 50 ve 60’ların yaşam ve giyim tarzına yakın motifler taşıyan dizi, dönem yansımalarına rağmen beni hiç sıkmadı. Bunun en büyük sebebi Spike Spiege karakterine hayat veren John Cho’ydu. Yer yer rolde karmaşalar yaşasa da bunu senaryo ve yönetmene bağlıyorum. Spike bazen vurdum duymaz bazen çok duyarlıydı yapımda. Animedeyse çocuksu ve yılıştık bir yapısı vardı.
Jet Black karakteriyse resmen Chewbacca’nın çok daha zekisi, dil yetenekleri oldukça iyi fakat sevimlilik konusunda kesinlikle Chew’e aşık atamaz haldeydi.
Faye Valentine karakterine hayat veren Daniella Pineda’ysa oldukça auralı bir karakterdi. Bu üç karakterin dışındaki yardımcı karakterlerde son derece başarılıydı denilebilir.
Maalesef ki tek sezon, 10 bölümlük yapıma genel puanım 5 üzerinden 2.7, sinematografik puanım 4 üzerinden 3.8.
Exit mobile version